tisdag 22 september 2009

Idag är det tisdag och jag längtar redan till helgen

Jag sitter i skolan med huvudvärk och grekiskaböcker. Det är inte så skoj som ni förstår.


Två roliga saker har hänt hittills idag.
Det visade sig att Wanja Lundby-Wedin nog är mamma till en av mina kurskamrater. Hon var i alla fall barnvakt åt min klasskamrats barn under tiden som han hade lektion. Det kändes väldigt märkligt att ha henne i fikarummet. Man tänker ju inte att sådana människor passar sina barnbarn, men det gör de tydligen.
Det andra är att jag hittade massa bilder på mitt USB-minne, bland annat denna bild som är tagen i Kungälv för länge sedan.

Rolig sak som ska hända idag är att jag ska på första konfaträffen i Jakan. Det känns riktigt roligt. Önska mig lycka till!

6 kommentarer:

Malin sa...

Lycka till!!!

Pappa sa...

Det är klart att företrädaren för Sveriges största fackliga organisation också är som vanligt folk. Men jag tror att det också är en genusfråga. Jag har svårt att se andra kända fackliga manliga företrädare i samma situation en vanlig tisdagförmiddag.
Själv längtar jag redan till julhelgen - för då kommer du hem!

Karin sa...

Lycka till! grekiskan låter ju härlig annars. Pratade med ida igår och hon tyckte tydligen oxå att det var tråkigt!???

Maria sa...

Men pappa, jag kommer ju hem redan 5-8 november.
Tack Malin och Karin för stödet, grekiskan tar mycket kraft. Tyvärr borde den också ta mer tid än vad den gör. Men jag jobbar på det.

Pappa sa...

Jag vet att du kommer hem då men den helgen är full av aktiviteter: morfars 80-årsdag, Fars Dag och sådant.
Jag ser fram mot julhelgen då familjen samlas och barnen förväntansfullt vänder blicken mot sin gamle far när slutscenerna i någon romantisk film spelas upp. Då är det helt okej att gråta - av lycka!

Missnöjd bror sa...

VAR ÄR MINA SAMMANFATTNINGAR, JAG MÅSTE JU LÄSA JÄTTEMYCKET.

Älskar dig