torsdag 3 september 2009

Järn och mat och lite träning

Jaha, jag är trött hela tiden och vad beror det på? Jag sover ju faktiskt ganska många timmar per natt. Och så tröttsam är jag inte så att jag faktiskt somnar av att umgås med mig själv. Det måste vara något i min kropp som gör att jag är trött hela tiden.
Jag hade ju järnbrist som tonåring och har lågt blodvärde varje gång jag försöker lämna blod, så jag gissar att det är det jag lider av nu. Och eftersom jag inte vill dricka blutsaft på grund av att jag tror att jag kommer kräkas av det (eftersom jag helt felaktigt inbillar mig att det är blod jag dricker. Jag vet, jag är knäpp), och eftersom jag inte vill äta broccoli av samma anledning (att jag tror att jag kommer kräkas, alltså) så har jag köpt leverpastej och smörgåsgurka. Det tror jag inte att jag kommer kräkas av. Jag köpte även apelsinjuice eftersom jag tydligen tar upp järnet bättre med c-vitaminen från apelsinen. Tyvärr har jag bara glas som det står water på här, vilket är jobbigt, men det får gå...
Ikväll ska jag gymma för första gången i mitt liv. Jag är laddad! Vi pratade om att jag och min träningspartner (/allt-i-allo-partner) Ida-Maria skulle lägga upp en träningsblogg, men jag tror inte att det blir så fina bilder, så jag tror att vi hoppar det. Jag menar, svettig Maria i mjukisbyxor och urtvättad t-shirt är ju inget man vill ha på kort...

För Joel:
Jag är trött
Tröttheten kanske beror på järnbrist
Jag ska äta leverpastej
Jag ska börja gymma

3 kommentarer:

Kristin sa...

din blogg är fantastisk, kära! jag skrattar varje gång, nästan. idag skrattade jag mest åt "för joel"-avsnittet. det är dumt att läsa din blogg i bibliotek, för folk tittar konstigt på en när man sitter vid datorn och gapskrattar.

Anonym sa...

Underbara Maria!
Sitter med ett litet belåtet flin på läpparna hela tiden när läser din blogg! Inte för din gräsliga grekiska eller att du har blodbrist - men för att du stormat in i våra liv.
Vad tror du om att laga mat i järngryta , äta persilja, kanske införskaffa ngn järntablett. Det är ju gamla beprövade hushurer.
Ha en trvlig helg! Vi och 25 andra personer ska fira lilla P ett år i morgon. Du är väl m3d i tankarna?!?Kram LB mamma

Anonym sa...

Hej igen!
Såg du alla stavfel?
Är det trötthet eller ålder eller en kombination??
LB mamma igen