söndag 6 september 2009

Söndag = vilodag

Nu är jag välkomnad in i Jakankyrkan. Känns finfint. Äpplepaj med vaniljsås till kyrkkaffet, bara en sån sak.
Annars har jag haft söndag idag. Gjort lite grekiska. Jag vill egentligen inte plugga på söndag, men jag måste ju lära mig glosorna...
Men sen hittade jag Andreas gitarr som stod i ett hörn och väntade på att bli använd. Så jag har sjungit och spelat en stund nu. Jag är ingen Jimi Hendrix direkt, men jag kan D, G, A7, A, F#, Bm och E och det är allt man behöver kunna för att spela julsången En stjärna lyser så klart. Egentligen ska man spela Esus och A7sus också, men jag orkar inte slå upp längst bak i sångboken för att se hur man tar dem, så jag spelar E och A7 istället. Det är ju ändå bara jag som lyssnar (tror jag, grannarna kanske hör, men men). Att jag sjunger en julsång har inte så mycket med julen att göra, men den är fin och jag kan (de flesta) ackorden.

Där emot är jag en hejare på att sjunga (okej, jag är väl ingen Sissel Kyrkjebö, men jag tycker jag duger). Jag skulle vilja sjunga mycket mer än vad jag gör nu. Men det blir ett senare projekt. Just nu har jag mina händer fulla med skolan och jobbet och bloggen och jag vet inte allt. Det är så roligt! Och Andreas lovade att komma hit inom 48 timmar, så nu räknar jag ner. Å, va jag längtar efter honom! Dessutom håller han på att få ett boende här i Stockholm. Inte ett till oss båda, men vi kommer i alla fall bo i samma stad, hurra! Det har aldrig förr hänt, så nu är det dags. Å, va jag är glad idag!

Joel:
Jag spelar gitarr och sjunger i stället för att plugga.
Andreas kanske ska hyra ett rum i Stockholm.
Jag är glad.
Kommentera om du läser, annars slutar jag skriva såhär.

7 kommentarer:

Karin sa...

Ingen Joelspecial idag??? Fast det är ju söndag så han har gott om tid för hela artikeln.. om han inte är ute hellre Idag var en härlig dag och jag mötte Joel med flickvän och vovve på promenad i solskenet. Kunde inspektera BB nr 2.

Karin sa...

Hur kunde jag missa den.

Kakans smått å gott sa...

Jodå, du har allt en himla fin sångröst, gitarrspelandet vet jag inget om. Gött att ni äntligen ska bo i samma stad, känns som ett steg framåt i er relation:) kram!

Maria sa...

Karin: jag la in Joelspecialen strax efter att jag publicerat bloggen, kom på att jag hade glömt dem...
Kakan: tack tack! Ja, bo i samma stad vore toppen. Jag längtar till den dagen!

Cissi sa...

Vad roligt att ni båda kommer finnas här! Har redan sagt till Andreas att ni båda är hjärtligt välkomna ut till mig och Fredrik på middag nån kväll! Vore roligt att träffas igen!

Linda sa...

jag tycker joel-specialen är roligast på din blogg! Fast bara den vore lite tråkig. Utan den med.

Joel sa...

Jättebra, jag är superglad att du sammanfattar. Alla är inte så smarta.