lördag 26 februari 2011

Drömmer mig tillbaks

Jag har återigen gjort något dumt. Jag har tackat ja till att sjunga i gudstjänsten. När de frågade tyckte jag att det lät som en bra idé. Roligt att få sjunga, roligt att få vara med. Men nu när det bara är tjugo timmar kvar tycker jag att det är väldigt väldigt jobbigt! Jag är ju ingen solist. Jag gillar att sjunga. I kör! Inte själv. 

Jag älskar att sjunga i kör. Helst gospel. Det är fantastiskt roligt. När jag bodde i Vetlanda var jag med i en av Sveriges roligaste och enligt mig bästa körer, Gospelbolaget. Det var så tokigt roligt. Amatörer allihop, men så sjukt bra! Sånt tryck! Jag saknar de där söndageftermiddagarna i körrummet i Vetlanda missionskyrka. 

Jag har tyvärr inga bra bilder på kören, men här är en. Inte för att det kan synas på en bild hur bra jag mådde när jag fick sjunga i kör, men i alla fall...
Joel:
Imorgon ska jag sjunga. Ensam.
Jag gillar att sjunga i kör.

Inga kommentarer: