onsdag 2 februari 2011

Nästa sak på att göra-listan

Jag fick just tillbaks mitt PM i Religionspedagogik och är i och med det helt klar med höstterminen 2010. Skönt!

Och nu har jag träffat min uppsatshandledare Ulf för första gången. Vi pratade igenom min uppsatsidé och stakade ut vad det är jag kommer att skriva om. Jag har haft tusen idéer i huvudet och inte vetat i vilken ände jag ska börja, så det är underbart att vi redde ut det lite. Jag ska skriva om den teologiska motivationen att gå in i ungdomsledartjänst i Svenska Missionskyrkan, och hur det förhåller sig till verkligheten, ungefär. Jag ska intervjua ungdomsledare och eventuellt fd ungdomsledare. Det ska bli jätteroligt!

Här är fyra ungdomsledare som jag inte ska intervjua:
Nu är det bara att sätta igång. ...

4 kommentarer:

Malin sa...

Åh vad roligt att få komma igång. Jag tror att det är ett intressant och viktigt ämne! Lycka till.

Gött att veta vilka du skall intervjua också.

Jag måste börja flirta med lärare på olika högstadieskolor och jag har hört att det inte alltid är helt lätt. Som tur var känner jag en lärare som kommer ta emot mig med öppna armar, så det känns ju bra!

Maria sa...

Fint att du gillar min idé!

Men jag ska inte intervjua pajsarna på bilderna (det är jag och mina gamla kollegor, så det skulle nog inte funka). Jag måste intervjua ungdomsledare som jag inte känner... Jag hoppas att jag hittar åtta personer i missionskyrkan som jag inte känner.

Malin, lycka till med högstadielärarna. Jag kan hook you up med lärare på Ytterbyskolan, men det kanske är lite långt bort...

Pappa sa...

Grattis och roligt att du fått lite styrning i tankarna kring din uppsats. Avgränsning och att välja bort är nödvändigt och viktigt.
(Jag kommer på mig själv med att sitta och vara stolt över mina barn). Kämpa på och gör mycket i början på teminen med uppsatsen, när våren är som finast ute är det inte kul och sitta inne och skriva.

Linus sa...

Mig känner du ju inte så bra och jag är ungdomsledare!
Hit med frågorna bara...