måndag 21 februari 2011

Gävlar också.

(hahaha, jag kunde inte låta bli.)

Igår var jag och Andreas var uppe i Gävle för att hälsa på min mamma. Hon har bott där i en och en halv vecka för att ta hand om sin syster som ligger på sjukhus. Så vi åkte upp och hälsade på. Det var riktigt trevligt. Vi passade på att ordna Britts pocketböcker i färgordning. Vi funderade på om hon skulle märka något, så för att vara på den säkra sidan skriver jag om det här på bloggen. Och så åt vi mammas goda fisksoppa och nybakat bröd tillsammans med mina kusiner. Att träffa dem är alltid annorlunda. Och roligt. Vi skrattade mycket. Oftast åt varanda...
På kvällen var jag och Andreas kulturella. Vi gick på teater och såg Shakespeares Trettondagsafton. Den var bra och rolig. Men det är alltid svårt att se Sunes pappa som något annat. Och även Måns. Men det gick bra till slut.

10 kommentarer:

Anonym sa...

http://tjuvtittat.se/skarmdumpar/allt-ser-gavligt-ut-nar-man-ar-sysslolos/

Anonym sa...

Vart tog gapskrattet vägen?

Anonym sa...

Oj, det är jag som smyger omkring och är anonym på nätet. Det går fortare att posta då, men man måste ju skriva sitt namn någonstans. Jag gör det här: Linda

Karin sa...

Kan man bara byta namn så där??
--
Ni ser iaf ganska muntra ut och jag hoppas att det är ett gott tecken/Karin d

Karin sa...

(jag blev alltså lite orolig när jag såg rubriken) - K

Karin sa...

Inte småfniss alltså utan Gävlar...

Maria sa...

Hej hej Linda och Karin.
Trevligt att ni kommenterar! Anledningen till fnisset är att jag ville skoja till det lite. Sån är jag.

Mamma sa...

Det var så roligt att ha Dig, Andreas och kusinerna på besök hos Linnea och mig! Moster är hemma och konvalesent och jag är åter hemma i Kungälv.

Anonym sa...

Hej Maria!
Det ær så hærligt att læsa din blogg. Særskilt nær jag sitter i Oslo kænns ni alla så næra nær jag læser bloggen och ser på bilderna. Morsomt att sortera bøcker eftr færg!
SofiaFeliz ær en liten godbit. Igår på BB fick jag som tack før bløjbyte på henne sitta med henne i famnen øver en timma. Det ær något att se fram emot.
Længtar efter att træffa er i Alingsås næsta vecka!
Vælkomna ønskar LBmamma

Maria sa...

Hej Eyvor! Jag vill också träffa SofiaFeliz (vackert namn, visdom och glad!). Hoppas ni tar många bilder på henne så att jag kan få se underverket! Kram