fredag 18 februari 2011

equmeniagrejor

Jag sitter och läser på equmenias delegationsordning. Alltså vem gör vad och vem bestämmer över vem. Jag ska träffa revisorer idag, nämligen. Spännande. Jag funderar på att kamma håret så att jag ser respektabel ut. Får se om jag orkar.

Första helgen med equmenia var vi i Pilås och fiskade kräftor. Det var väldigt roligt. Och gott. Sedan dess har det varit mycket mer papper och tyckande och ekonomi och sånt. Det är också väldigt roligt, men på ett annat sätt. Jag gillar att tycka saker. Och här får jag tycka saker som leder till något. Jag får vara med och bestämma vad equmenia ska ha för verksamhet och vad vi ska lägga pengar på och hur vi ska hantera Gemensam Framtid och massa annat. Det är riktigt riktigt roligt.

Men det är som min gamla ska'ut-vän Tobias säger: det viktiga är att sitta och grilla korv med scouterna. Alltså, det viktiga är det som händer i mötet med människor. Som jag ser det är vi på equmenia bara till för att hjälpa till att mötet ska bli så bra som möjligt. Och om jag får säga det själv så gör vi det vi ska göra väldigt bra.

På tal om det så var jag och badade med scouterna i onsdags. Hur roligt som helst! Men det är helt lagom att vara sex vuxna på elva scouter om man är i badhuset.

Inga kommentarer: