torsdag 3 februari 2011

Förmiddagen och tankar om retreat

Nu på förmiddagen ska jag packa, för om fem timmar är jag på väg till Bjärka-Säby för att ha retreat- och samtalsdagar med pastorskandidaterna. Det ska bli trevligt.
Jag hoppas att jag också kan skriva ihop en mini-predikan till Kommunikationskursen som jag ska ha på måndag. Helst skulle jag läsa lite om depression också. Och skriva lite om syfte och metod till uppsatsen. Och städa och diska borde jag göra. Och müslin är slut, så jag borde göra mer. Och så missade jag På spåret förra veckan, så det vill jag egentligen se.

Jag förstår inte varför vissa människor tycker att det verkar jobbigt att vara på retreat. Man blir serverad jättegod mat regelbundet, man får lyssna till kloka ord av retreatledaren, man får gå på långa promenader, man får läsa vanliga böcker (=inte kurslitteratur), man får läsa bibeln för sin egen skull, man får ro att skriva dagbok, man får sitta framför brasan och mysa. Och man slipper vara sällskaplig och trevlig mot folk. Det är jätteskönt!
Hejdå!

1 kommentar:

Malin sa...

Ha en trevlig retreat! Jag skulle också vilja sitta framför en brasa och vara asocial, jag tycker att det låter helt KUNG!