tisdag 15 februari 2011

Grattis syrran!

Idag är det den 15e februari, vilket betyder att min kära vän och syster Johanna fyller år. Inget konstigt med det, det gör hon varje år. Det som kan vara konstigt är att jag kallar henne syster trots att vi har olika mammor och pappor. Men för mig är Johanna och Emelie släkt. Vi firar jul ihop, vi firar födelsedagar ihop, vi har sporadisk kontakt och vi bryr oss om varandra väldigt mycket. Precis som man gör med den släkt som man delar gener med.
Jag hoppas du har en fin dag, Johanna. Hälsa familjen. Kram

4 kommentarer:

Johanna sa...

Tack så mycket kära Maria! Vad himla fina vi är:)

Morgan sa...

Grattis Johanna!

emelie sporre sa...

Åh! detta blev jag glad av att läsa. Nu kanske du tänker, jaha läser hon min blogg? Ja det gör jag. Och inser nu hur urfånigt det är att jag kommenterar först inlägget handlar delvis om mig!

Maria sa...

johanna: ja, vi är riktigt fina. mammas kort!
pappa: bra där!
emelie: trevligt att du läser min blogg. jag läser din blogg också. jag skrev om din födelsedag också på http://mariahedman.blogspot.com/2010/08/tillbaka-i-stockholm.html - check it out!
kram på er!