måndag 20 april 2009

Ännu en helg på västkusten

Nu är jag tillbaks i Stockholm efter ännu en helg på västkusten. Jag vet fortfarande inte om jag ska säga att jag har kommit hem till Stockholm eller om jag varit hemma på västkusten. Jag undrar om jag någonsin kommer känna mig som hemma här...

Nu undrar du kanske varför jag åker tillbaks efter bara fyra dagar i Stockholm. Men det beror på att min fantastiske pojkvän Andreas var i USA hela mitt påsklov och kom till Sverige nu, så jag följde med honom till Alingsås. Det var väldigt trevligt att ha honom vid min sida i några dagar.


Dessutom var vi på en fantastisk konsert på lördagen. Det var Salem al Fakir som spelade på Trädgår´n. Vi satt på Café Vanilj innan konserten och läste tidningen där det stod om Salem. Där sa han att spelningen på Nefertiti var en milstolpe, vilket känns oerhört bra eftersom jag och Andreas var där också.


Salem började konserten med den fantastiska Twelve fingers från nya skivan och avslutade med Thank you, efter att han uppmanat oss i publiken att klappa in honom till ett andra extranummer. Allt där emellan var också magiskt. Han är fortfarande underbar!


På söndagen var vi på promenad mellan Floda och Stenkullen. Vi tittade på vit- och blåsippor och andra blommor, paddelvatten och fåglar. Jag förstod inte så mycket, men det var fint väder och skönt att vara ute.


Och Eyvor hade packat en underbar picknick-väska som Jan-Eric bar. Det var gott. Hon hade till exempel med sig en av världens godaste kakor som hon gör. Den är liten och ser inte mycket ut för världen, men den är fantastisk, jag lovar!!


2 kommentarer:

Malin sa...

Åh ge mig vår nu!

Önskar att jag hade varit med på pikniken!

Karin d sa...

Vem kan skåda djupen i Eyvors picknick-väska....Verkar vara en värdig konkurrent till Karin H:s frysväska !!!