tisdag 28 april 2009

Är du bitter och besviken? JA!

Okej, ni vet att jag inte gillar SJ. Men idag har det gått för långt. Det finns inga tågbiljetter så att jag kommer hem imorgon. Det är inte bara det att det inte finns sista minuten-biljetter, det finns heller inga andraklass och inga förstaklass på något något något tåg som jag har möjlighet att ta. Och jag har möjlighet att ta många tåg imorgon. Men det finns inga. Så nu har det blivit så att jag ska åka buss. I sex timmar. Till Borås. Det kan knappt bli värre. När jag väl nu ikväll hade fått till att kunna åka buss (tack till Swebus-gubben som var så trevlig, det var fantastiskt!) och jag och min side-kick Ida-Maria behövde en McFlurry med Oreos, så fanns det inte! Ahhhh!!!!! Så då fick jag ta en vanlig McGlass med chokladsås. Men McDonalds-tjejen som förstod att jag inte hade en bra dag la på massa mini-smartis på min McGlass! Åh, vilken underbar flicka. Det borde finnas fler sånna och färre sånna som inte ens försökte vara snälla mot mig på SJs kundservice.

Trött och bitter Maria och hennes fantastiska Ida-Maria

För er som inte orkar läsa ovanstående (tex Joel):
imorgon åker jag buss hem
jag gillar McDonalds-tjejen och Swebus-gubben
jag gillar inte SJ och SJs anställda

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tack så mycket för att du sumerar texten för mig syrran. Jag gillar korta sammanfattningar

Malin sa...

Haha! Det roligaste hittills!

Blogg+Twitter på samma kanal. Kanske nästa stora grej!

Tur att du kommer hem alla fall så att du kan få gå i ett vettigt 1:a majtåg

Maria sa...

alltså, vad är twitter? jag har ingen aning. kan någon förklara?

Malin sa...

Det är det allra senaste i självutlämnande media på nätet. Ungefär som en blogg fast man har ett visst antal tecken för varje inlägg. Man twittrar tydligen via sms, för att slippa vara bunden vid en dator, och innehållet i ett twitter-inlägg blir alltså långt som ett sms.

Anonym sa...

Verkligen? Vem gillar fortfarande SJ undrar jag. INGENTING går ju rätt. Svor över dem senast idag när jag skulle boka en biljett och priset plödsligt gick upp 25 kr mellan två musklick? What, får man göra så? Kul att läsa om hur du har det!