tisdag 5 maj 2009

Långledighet på västkusten över 1 maj

Nu har min Andreas åkt till havet för att paddla. Det känns ju... Men det ska nog gå med Guds hjälp (Vad är det som går med Guds hjälp, Elsa?). Många har många frågor om detta äventyr som han tar sig för, och om ni ställer dem så svarar jag. Jag tänkte att ni kanske vill veta vem det är som han ska paddla med, så jag tog ett kort på honom igår. Ni kanske inte blir så trygga när ni ser den, mne här är den ändå.


Här har vi en gulligare liten pojk. Det är Patrik som jag fick mysa med hur mycket jag ville nästan (ibland sov han och då fick jag inte väcka...). Han är fantastikt underbar.

Nöjd mormor och sötaste pyjamasen.

På 1 maj firade vi mamma och pappas 31åriga bröllopsdag med att äta fin-pizza. Mamma har mat i munnen på alla bilder som jag tog så jag visar Joel och Nicole istället.

Min pizza. Gott!! Vi konstaterade att det är en väldig skilnad på mättnadskänsla när man äter fin-pizza och när man äter kebabpizza. Man blir bara gott mätt av fin-pizza, medan man blir äckligt kebab-mätt av kebab-pizza.


Familjen Familjen in da hood!


På lördagen den 2 maj 9.30 (japp, det är okristligt tidigt) var vi på konfirmation för min kusin Christoffer. Det var trevligt, men tidigt och svårt att hitta.





Andreas fyller år om 22 dagar, men är ju inte hemma då, så vi firade honom i söndags. Av mig fick han ett roligt spel (!) som var jätteroligt tills Andreas kompis Mårten kom och brutalt utklassade mig.

4 kommentarer:

Mamma sa...

Oj, va mycket vi hunnit med den gågna helgen. Väldigt trevligt alltihop!De personliga fototavlorna, som ni alla sex överaskade oss med, är nu uppsatta på hedersplatser i husbilen!!!
I morse vaknade vi av blåst och regn och tänkte naturligtvis på Andreas....Det har klarnat upp men det blåser fortfarande. Vi kommer alla följa hans resa med nyfikenhet och spänning.

Kristin sa...

och sen så var du också på stan och träffade en som jag känner!

Anonym sa...

Hejsan lilla vænnen!
Nu ær vi i Oslo och myser med Patrik.Han frågade efter dig! Vi sa att du kommer en annan gång!
Kollade efter havet på vægen hit, før att leta efter kajaker, men såg inget. JE har pratat med Andreas idag. De hade kunnat sova i natt, trots regn o blåst. Tror faktiskt att jag sov sæmre, men nu kænns det OK igen.
Kram Eyvor

Gävle kusin L. sa...

Ja du Maria, du är ju som du är! Vilket romantiskt samtalsämne ni verkade ha när ni åt pizza!;) hahahah x)