torsdag 21 maj 2009

Jag har lite tråkigt och vill inte plugga...

Hur gammal är du? frågade tanten.
23, sa jag.
Och ser ut som 14, sa tanten.
Jag blev missnöjd.

Jag brukar få höra att jag ser ut som 19 år. Och det kanske jag gör. Men jag tror inte att jag ser ut som 14. Tanten såg i och för sig ut som att hon var 97, så jag liter inte på hennes omdöme
Jag gjorde i alla fall ett test på hur vuxen jag är egentligen på www.vuxenpoang.com och där sa de att jag borde vara 31.1 år gammal... Jag vet inte vad jag helst skulle vilja vara, 14 eller 31...

Långhelg innan tenta är nästan elakt. Alla andra har det finfint och jag börjar få ångest...

3 kommentarer:

johanna sporre sa...

jag är 28.1 år gammal och borde också plugga just nu....

Pappa och mamma sa...

Vi är 104 år gamla och slipper plugga. Vi sitter och tittar ut över havet där solen går ner och planerar för semestern. Hade det varit bättre väder hade vi kunnat se två orange mössor komma ute på havet med två goa kanotister under.Blåst och regn binder dem nu vid Hallandskusten. Vi är i Skåne vid Örestrands SMU-gård.

Anonym sa...

Hm...jag blev 26,3. Det stämmer u nästan iaf. Men folk tror jag är 18. Man blir alltid missnöjd då.