söndag 31 maj 2009

När Maria använde en Shaktimatta

Igår firades Angelica av mig och hennes pojkväns mamma, systrar och brors flickvän. Angelica hade på sig skorna som jag gav henne. Hon blev väldigt lång. Men som ni ser så klär hon i dem. Hon fick lite ont i lilltårna tillslut, men annars var det en hit (även om sällskapet skrattade lite av chock när de fick se henne).
Här är hela sällskapets ryggar när vi går till glasscafét efter middagen.



Angelica fick en spikmatta av familjen Hansson Peedu. Inte en av riktiga spikar, utan med över 6000 akupressurpiggar i plast. Det är väldigt bra för allt. Matsmältning, träningsvärk, den löser spänningar överallt och den frigör ämnen i blodet som gör oss lyckliga, avslappnade och mer energiska. Man får även dubbelhaka när man ligger på den (se bild nedan).



Det kan kanske hända att jag skrev ovanstående stycke med viss ironi (min generation gillar sånt, det är alltså inte mitt fel att jag är ironisk) och jag kanske inte tror att mattan hjälper med allt i livet, men jag tror att det kan vara bra. Först gjorde det ont att ligga på den, men när jag kunde slappna av lite så var det behagligt. Jag blev väldigt varm och skön i kroppen. Det stod på broschyren att man kan börja gråta efteråt eftersom spänningar släpper, vilket jag gjorde ( i och för sig när jag såg på Fyra bröllop och en begravning och han som dog dog...). Och så tänkte jag att det kan vara bra för mina axlar som enligt Angelica är mjuka som stelnad betong.

1 kommentar:

Anonym sa...

Känner du dig taggad nu efter att ha prövat mattan???
Din rygg såg inte helt frisk u`t! Så ut som en intovert igelkott ungefär. Är sådant nyttigt?? Är lite sugen på att testa. Jag är ju ändå lite fakir - har badat 2 gånger på Pojkebo i uschligt kallt vatten. Känns uttrycket igen: Det som inte dödar - det härdar? Kramisar från LB mamma