måndag 6 april 2009

Testing testing...

Idag har jag varit hos resursförmedlingen och gjort ett test. Det var helt sjukt svårt! Första delen skulle jag bara svara på frågor om mig själv, se de kunde jag. Men andra delen var ett test på min förmåga till logiskt tänkande. Det var jag ganska mycket sämre på. Det var frågor av typen "13, 13 15, 3, 17, 7 vad kommer sen?" Jag var grymt nöjd när jag kom på svaret, men på de tre frågor som jag inte hann med kände jag mig riktigt blåst. Varför ska jag behöva kunna det för att jobba inom äldreomsorgen?

Jag gjorde just ett annat test. På facebook. Jag tog testet "Vem är du mest lik i mumindalen?" och jag blev muminpappan. Såhär stod det om honom/mig:


Du har upplevt mycket men drömmer ändå om att uppleva mer i livet. Du gillar att visa ditt mod på olika äventyr men tänk på att inte glömma bort att vara nöjd med det du har.

Det låter inte riktigt som jag, men hellre det än Stinky eller Snorkfröken. Snusmumriken hade inte varit fel, och naturligtvis inte Lilla My heller. Visste ni att Snusmumriken och Lilla My är syskon, by the way? En annan konstig grej är att Muminmamman och Muminpappan har namn efter deras barn. Som om mamma och pappa hade hetat Joelmamman och Joelpappan. Det hade känts riktigt dåligt...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kära Maria!
Apropå muminfamiljen så kommer här en hälsning från Eyvor Andreasmamma. Bodde vi i Afrika, (där familjen Alm var några år)skulle jag beskrivas, som mamma till min son. Konstig kvinnosyn! Men har man så bra son är det väl OK eller? Kan man be om en GLADPÅSK hälsning till hela familjen Hedman/blogg undrar Eyvor

Mamma sa...

Maria-mamma och Maria-pappa hälsar Andreas-mamma och Andreas-pappa en riktigt GLAD PÅSK!!