måndag 13 april 2009

vår är bra

Idag är min sista dag i Kungälv för denna gång. Det känns helt okej. Det har varit en lång ledighet, så nu är jag redo att möta Dogmatiken och Religionssociologin.

Det har varit roligt att vara hemma och träffa folk. Igår var jag i kyrkan och blev nersprungen av alla som ville krama mig, jag är nästan som en kändis där. Och så åkte jag, mamma och pappa ut till Sporres igår och fick kaffe och limepaj. Det var roligt att alla var där. Sånt gör mig glad.

Min söta Ida-Maria och hennes Josef är förlovade sedan en vecka tillbaka. De var i Turkiet på semester och de har varit tillsammans i ett och ett halvt år, vilket är frikyrko-standard, så det var nog ingen som var speciellt förvånad över att det hände nu. Men det gör det inte mindre roligt. Hon i bakgrunden är söta fina Kajsa-Stina, som inte har något med Idas och Josefs förhållande att göra, vad jag vet.

På fredag kommer Andreas hem från USA, vilket jag längtar väldigt mycket efter. Och på lördag ska vi på Salem-konsert. Det längtar jag också efter, men inte lika mycket. Jag och lite folk var på Maia Hirasawa-konsert i lördags. Det var trevligt, men jag hade inte lyssnat så mycket på henne innan, men jag gillade det. Salem blir nog lite annat. Jag har ju varit förälskad i honom länge.

Inga kommentarer: