fredag 3 april 2009

Mmm... Livet är ändå bra.

ÄNTLIGEN!! Nu har jag skrivit min Missionsvetenskapstenta. Den var ganska rolig att skriva, faktiskt. Bra frågor, som att redogöra för exklusivism, inklusivism och pluralism, och lite om missionsdokumenten Ad Gentes, Mission and Evangelism och Lausannedeklarationen och Manilamanifestet. Jag kände att vi har pluggat på sätt saker. Så tack Ida, Emelie, Lina, Ida-Maria, Jimmy och Thomas för hjälpen!


Och nu idag ska jag ta tåget till Alingsås. Det ska bli underbart att träffa Andreas. Och alla andra också. Det ska bli så skönt att inte ta med sig någon kurslitteratur. Vi började med Dogmatik i onsdags och har inte börjat Missionssociologin än, så jag tar inte med mig någon bok. Så skönt att inte behöva plugga på en hel vecka.

Nu ska jag packa klart, laga mat, städa och om jag hinner ta ut longboarden, för det är sopat nu.

2 kommentarer:

Malin sa...

Gött!

Ha en riktigt härlig semester från skolan, gud vet att det behöver vi alla just nu!

Puss!

karin d sa...

Här är en stadig bloggläsare till fast jag har varit borta en vecka och missat MASSA inlägg. Immanuel Kant har jag dock uppmärksammat genom att denna vecka bott på Kant-strasse, misstänker att du har fruktansvärt mycket bättre koll på Kant än jag. Bland religiösa aktiviteter kan även nämnas pizzaätning på restaurangen "de tolv apostlarna" (Lasse tog Simon). Nu är det väldigt snart imorgon och då kanske vi ses!
Karin