torsdag 3 november 2011

Att vara Maria idag.

Det är inte alltid som jag trivs med att vara mig själv, men just nu gör jag verkligen det, så det är lika bra att blogga om det.

Varför är jag nöjd med att vara mig? Jag vet inte riktigt. Det kan vara för att jag har tillräckligt många intressanta saker att göra så att jag blir utmanad istället för uttråkad. Jag har inte för många saker att göra, så jag blir inte negativt stressad. Jag har tid att ta igen saker som jag försummat de senaste veckorna, till exempel ska jag tvätta typ hundra maskiner idag. Skönt! Och naturligtvis är det hur skoj som helst att planera bröllop med Andreas, men det har ni ju redan märkt. Och så har jag Israel/Palestina resan att glädjas över och planera inför. Jag går nu en webbaserad studiecirkel inför resan, bland annat.
Idag ska jag luncha med Ida Simonsson som ska till Filipinerna på lördag och är borta flera månader. Lite tråkigt för mig, men skoj för henne.

Här är lite bilder på mig som någon (Anderas? Malin? Daniel?) tog på mig hemma hos Malin i våras. Det är inte de bästa eller vackraste bilderna, kanske, men jag gillar dem ändå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Maria!
Här är en till som är belåten med livet och att finnas till.
Senaste tiden har varit så härlig. Min kompis Ellen från Ely har bott hos oss 4dagar, Adam har sovit över själv hos oss en natt, vi har varit i Slottskogen och Naturhistoriska med A och Simon, AnnSofie med barn har varit här i 4dagar och reser hem till Oslo i morgon. Då blir det blir tomt!! Men snart får vi besök från Kungliga huvudsatden! Det är en välsignelse med barn och barnbarn!