onsdag 23 november 2011

Tre bra saker.

Nu är jag tillbaks på THS efter några intensiva dagar på västkusten. Här på THS har vi bokloppis just nu. Det måste vara den bästa bokloppisen av teologisk litteratur i Sverige. Massa gamla pastorer och kyrkor och andra fina människor som rensar i bokhyllan som ger oss sina böcker. Och de kostar bara tio kronor styck. Och pengarna går till våran retreatkassa så att vi kan åka hit och hit och hit och till massa andra ställen. Hur bra som helst!

En annan bra sak är att min kära vän Ida Simonsson har skaffat en blogg som du kan läsa här. Hon är i Filippinerna och studerar nu i några månader. Det som hon skriver på engelska är en skoluppgift, men det på svenska är henne själv. Läs och begrunda.


En tredje bra sak är att jag om en vecka är på väg till Israel/Palestina. Vi kommer blogga från http://www.diakoniaaktivist.blogspot.com/ om du vill läsa om hur jag och de andra har det när vi är där nere.

2 kommentarer:

Kakans smått å gott sa...

Borde det inte stå 4 bra saker? Du ska ju till Lidköping i helgen och träffa mig!! Ja, åsså de andra såklart..

Maria sa...

haha, jo helt klart. jag ville inte spoila allt roligt på en gång, bara...