lördag 25 juli 2009

Födelsedagarna bara ramlar över mig

Idag fyller min mormor 79 år (även om hon bestämt hävdar att det är 49). Så vi var där och åt princesstårta. Jag fick/tog rosen. Den var god.


Familjen Paulander sitter och fikar. Om ni tycker att de ser lite konstiga ut så stämmer det ganska väl med verkligheten. Men de är snälla ändå.

Nu är nästa födelsedag min! Och jag började firas igår av Angelica, som inte är här när jag fyller år. Jag fick två flodhästar i plast. Konstigt tänker du, inte alls konstigt tänkar jag och Angelica. Det är nämligen så att om jag skulle vara ett djur så skulle jag vara en flodhäst. De ser glada och lite dum-snälla ut, men de är världens farligaste djur. Så därför fick jag flodhästar.

Nu funderar ni kanske på vad ni ska ge mig i födelsedagspresent och jag har ett hett tips: inga lakan och inga prylar, tack (söta flodhästar är undantaget). Jag bor på 19,2 kvm, så grejer är inget jag behöver. Så egentligen behöver jag inte så mycket, men det är ju så roligt att få saker. Det är ett av mina stora problem här i livet.

Inga kommentarer: