fredag 3 juli 2009

Turist i en av mina hemstäder

Nu är jag tillbaks i Kungälv efter en snabbvisit till Stockholm och Anderas. Han paddlade förbi och jag var ledig. Perfekt. Vi passade på att vara turister i staden som vi varit mer i det senaste året än någonsin tidigare. Vi var på stadsmuseet och tittade på filmutställning. Ganska tråkig. Eller så var Andreas så mycket roligare så jag inte brydde mig om filmerna...


Vi åkte upp i Katarinahissen och tittade på Stockholm. Och vi köpte tusentals jordgubbar och körsbär på Hötorget. Väldigt väldigt gott.


Efter att ha övernattat i mitt studentrum och ätit frukost med tillhörande backgammonspel så åkte vi till Skansen. Det var dyrt och oerhört varmt och vi de roligaste djuren såg vi inte. Men det gjorde ingenting, för vi hade varann. Det är det bästa.
Nu är det inte ens en månad kvar tills han ska vara hemma. Tyvärr har han nästan hälften av sträckan kvar att paddla. Vi får be och hoppas att det kommer gå bra.


1 kommentar:

Anonym sa...

Så häftigt kort på dig och LB, där han har dina armar i sina glasögon. Annars har han ju bara ögon för dig. (Hade en rolig tanke, som tyvärr smalt bort i värmen)
Hadetbrakram från LBmamma