fredag 17 juli 2009

Igår var en bra dag, oh yes!

Igår var en underbar dag. Jag gjorde inte något speciellt på hela förmiddagen, jag bara var. Det är så skönt. Klockan 15.00 träffade jag Angelica på det nya caféet i Kungälv som ligger mellan Nordea och Skatteverket. Det var inte lika mysigt som Farbror Knut var (men det är ju inget café) men det braiga med detta nya café är att det satsar på Fairtrade och ekologiskt och närproducerat och allt annat bra som man kan komma på. Och det Rättvisemärkta kaffet kostar 15 kronor och då ingår påtår! Bara en sån sak!! Citronmarängpajen är väldigt god, och äggen i marängen var från Kode. Och ägarinnan Lotta är väldigt trevlig. Så det blir nog att jag går dit igen. Mycket bra café!Pappa har en ny tradition, och det är grillning varje torsdag hela sommaren 19.00 (förutom 6 augusti då han är på scoutläger). Alla är välkomna, antingen tar man med sig vad man vill grilla, eller så säger man till i förväg att man kommer och så får man mat. Väldigt trevligt.

Igår var morfar och några till där, och kanske framför allt Ros och hennes föräldrar. Ros är en riktig sötnos. Hon var lite tveksam till både mig och Joel.

Ni hör ju att min dag var riktigt riktigt bra. Men som grädde på moset så gick jag och Kristin på bio igårkväll. Harry Potter and the Half Blood Prince. Ahh... En sån film! Jag älskade den. Jag skrattade, jag grät, jag satt med fötterna upp uppe på stolen (skorna av, naturligtvis) för det var så läskigt. Jag vill bara vrida fram tiden tills nästa film. Jag älskar Harry Potter och hans vänner.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Äsch jag glömde grillet, ser att det utvecklas! TAcka för senast och hälsa pappa att kommer att vara grillexpert innan sommaren är slut! Hälsningar Karin D

Malin sa...

Gah! Nu är jag hemma en dag och passar på att uppdatera mig på vad som händer på bloggen (på mitt jobb finns inget internet och knappt mobiler). I morron åker jag tillbaks igen. Jag är så trött. Önskar att jag kunde få vila i er trägård en torsdag-kväll. skulle behöva det.

Jag är glad att du är glad i sommaren.

Vi hörs snart!
PUSS!