tisdag 7 juli 2009

Lokföraren, Hönö och jordgubbssaft

Igår träffade jag den finfina lokföraren Jonatan och åt lunch med honom. Det är så trevligt att vi bor på nästan samma plats nu, i alla fall i samma del av Sverige. Så nu i sommar har jag planerat att träffa honom mycket. Hittills har det blivit två gånger, lite dåligt, men det ska bli fler. Är det någon som har en lägenhet i Göteborg till honom, så är det bara att säga till. (Just nu sover han på en madrass i sin brors kök, synd om honom.)
Igår eftermiddag åkte jag och Kristin ut till Hönökonferensen. Det är trevligt att vara där ibland, men jag tror att jag skulle bli galen om jag försökte vara där en hel vecka. Jag satt i mötestältet igårkväll och liksom såg mig själv utifrån: här sitter jag på ett tältmöte, bland jag vet inte hur många kristna, sjunger lovsång, folk står upp med lyfta händer, och ord som halleluja används (om än sparsamt). Det känns helt konstigt. Eller med andra ord: Hönökonferensen är inte helt min grej. Men det är trevligt att vara där nån gång ibland, lyssna på goda predikanter och träffa lite folk, å så. (Kristin blev frustrerad för jag kunde inte gå två meter utan att jag träffade någon som jag kände.)


Just nu håller mamma och min kusin Frida (som fyller år imorgon, grattis!) på att göra jordgubbssaft. Gött! Jag ska åka till Göteborg med Angelica, är planen. Det blir roligt att umgås med henne i våra gamla hoods istället för i Stockholm.

1 kommentar:

Kristin sa...

han får gärna flytta in i vårt kollektiv om han vill!