söndag 5 juli 2009

Grattis Gunnel

Idag har vi haft kalas för moster Gunnel här i trädgården. För första dagen på länge var det inte dödligt varmt ute, så det gick bra. Tårta och bullar och drömmar. Det är härligt med kalas.
Kusin Johan fyllde år när mamma och pappa var i norrland, så han fick en liten godisskål.
Joel, Hannes och jag fick var sin Plupp-bok. Vi brukar kalla mamma för Plupp eftersom hon se ut som Plupp i håret på morgonen, och nu hade hon varit och hälsat på Plupp, så det var roligt.
Morfar blev rastlös efter ett tag, så han gick och rensade i rabatterna. Konstig gubbe, det där...
Efter kalaset kom Karin D på besök. Hon är en av alla dem som följer min blogg slaviskt, och som dessutom kommenterar. Hurra för Karin D!

2 kommentarer:

curt sa...

Hej mitt lilla syskonbarn!
Tack för att du kom på mitt lilla kalas idag! Men det var det hemskaste kortet på mig, jag ser ut som om jag gråter, men det gör jag inte, troligtvis skrattar jag så högt ( men inte lika högst som min storasyster Karin i allafall), så jag måste hålla flr handen för munnen. Kram på dig Maria!
Morfar säger: "ni bara driver med mig" men annars e de bra, hälsningar morfar

Kakans smått å gott sa...

Hehe, det låter som ett härligt kalas! Är såå sugen på Hönö och hade tänkt åka dit på torsdag och va där i helgen men så händer en viktig grej på lördag som jag inte kan missa.. Får se hur vi gör.