tisdag 21 juli 2009

Jag har en plan!

Jag funderade på om jag verkligen skulle dela med mig av min briljanta plan på bloggen, för antagligen kommer ni göra samma sak som jag. Men sen kom jag på att det spelar mig ingen som helst roll om ni alla gör det. Ni är mina vänner och om ni vinner så blir jag bara glad. På riktigt.


Planen lyder som följer:
1) Jag köpte mig en korsordstidning som heter Nybörjarkryss.
2) Jag håller nu på att lösa kryssen.
3) Jag ska skicka in svarskupongen.
4) Jag vinner förhoppningsvis massa skraplotter.
5) Jag vinner förhoppningsvis massa pengar på skraplotterna.


Det var hela planen. Jag har börjat lösa kryssen och jag är riktigt bra. Det är verkligen nybörjarkryss, så det är inte så knivigt. Men jag är ju nybörjare. Och dessutom så skulle jag nog inte vinna bättre skraplotter om jag löste svårare kryss.
Det började egentligen med att jag ville ha något att göra på jobbet, för ibland blir det lite dötid. Och eftersom jag läser Bröderna Karamazov, som jag måste vara ganska engagerad i när jag läser för att hänga med, så passade det inte bra att läsa eftersom jag måste vara mer engagerad i jobbet när jag jobbar. Så jag köpte tidningen. Och nu är jag fast.


Det enda dåliga med min plan är att jag nu i princip är min mamma.

3 kommentarer:

Mamma sa...

Hm.......Varför är det dåligt?????

Anonym sa...

Du e ju jättesmart ju, skall göra samma sak. / storebror

Anonym sa...

Korsord är verkligen trevligt! Jag tror också att man blir lite smartare som människa om man löser korsord. Därför gör jag det.
Kram Johanna Lööw