måndag 16 maj 2011

Hellre hoppar jag från tian!

Jag skickade just in mitt liv, eller jag menar min uppsats, till min handledare. Jag har inte skrivit min slutsats än, och det är massa fotnötter och sånt som ska fixas och trixas med. Och så är det väl massa saker som inte är tillräckligt bra som jag bör skriva om. Men nu är i alla fall grunden helt klar. Imorgon ska jag träffa Ulf och gå igenom uppsatsen ordentligt. På tisdag nästa vecka ska den vara helt klar och jag ska skriva och dela ut det slutgiltiga till min handledare, till biblioteket, till min opponent (Tobias Artursson, ve och fasa!!) och till min examinator. Sen ska jag svettas i en hel vecka innan jag ska lägga fram min uppsats inför kreti och pleti som ska ifrågasätta och kritisera och tycka till. Jag hade hellre tvingats hoppa från tian varje gång jag behöver duscha än att lägga fram min uppsats. Men jag får inte välja. För att öva mig lite har jag även skickat mitt alster till Stina för att få kritiken på ett någorlunda smärtfritt sätt. Tur att man har snälla vänner!

Här är efterrätten från påskfestligheterna hos familjen Sporre. Jag tänkte att en det kan lätta upp stämningen på detta ångestladdade inlägg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Heja dig!
Det kommer att gå bra!!!!
Hade varit gott att få äta lite av den smarriga tårtan på bilden, men vi äter något gott, när vi kommer till er i Stockholm!
Lyvka till med finputsen på uppsatsen!
Kram Eyvor