söndag 1 maj 2011

Första maj



Idag är det första maj och alltså dagen då jag borde gå i tåg. Men i stället sitter jag i skolan och sliter med min uppsats. Felprioriterat? Ja, kanske.


Korten är från förra årets tåg i Göteborg. Jag saknar känslan av kamp för rättvisa. Jag saknar tonerna av Arbetets söner och Internationalen. Jag saknar glassen Jag saknar göteborgskan. Jag saknar kamrater! mötesdeltagare!


Även om jag inte är partipolitisk så saknar jag att inte åtminstonde se tåget och fanorna och plakaten och höra ropen skalla. Jag är ju ändå röd.


Ja, ja, det får bli nästa år. Nu uppsats.

4 kommentarer:

Linus sa...

Surt, jag tänkte att du liksom kunde gå åt mitt halvhjärtade röda hjärtas vägnar! :) Upp till kamp i vart fall.

Maria sa...

Men Linus, då... Du är ju klar med din uppsats.
Ses vi i allhelgonakyrkan om två timmar?

Pappa sa...

Hej Maria! Vi hade det bra på demonstationerna i dag också.Vi skall ju ha omval i regionvalet här i Västra Götaland så det är lite valrörelse på gång här lokalt.Vi går till val på bland annat kortare väntetider på akuten, enhetstaxa i lokaltrafiken,och höjning av den fria tandvården till 25 års ålder.
Och vi vill inte sälja några sjukhus! Till sist:
Gå och köp hur stor glass du vill - jag betalar!

Ellinor sa...

Hej Maria,
Hoppas allt är bra med dig.
Sitter och läser lite i din blogg, och det här inlägget får mig att tänka på det otroligt snygga plakatet vi gjorde till första Maj en gång.. Jag kommer inte ihåg vad vi skrev, men vi målade två barn, en vit och en mörkhyad..
Kommer du ihåg??
Kram Ellinor