lördag 21 maj 2011

Räkor, filmer och trötter

Nu är jag hemma hos mamma och pappa i Kungälv. Det är fint. Igår hade vi räk- och filmkväll. Mamma hade köpt så mycket räkor att vi inte ens orkade äta upp alla, även om de var jättegoda. Det är mycket räkor! Hela kvällen drog vi skämtet om räkor och maneter. Det är alltid skoj att driva med stockholmska.Vi gick till Videomix (som heter Hemmakväll nu) och hyrde tre filmer. Två såg vi igår. Först såg vi Gudar och människor. Mycket bra! Sen såg vi Mina eftermiddagar med Marguritte. Också bra. Ikväll blir det nog Winters bone. Det ska också vara väldigt bra, har jag hört.


Jag är trött. Som dvärgen. Trötter. Jag sitter och skriver en predikan just nu (tog en liten bloggpaus bara). Det är som vanligt roligt och inspirerande att sitta och skriva ner mina spännande tankar, denna gång om att växa i tro. Jag tycker att det är roligt. Men jag är trött. Jag känner att jag verkligen längtar efter sommaren. Jag vill bli klar med min uppsats och mina PMn och sen vill jag bara ha det lugnt. Det känns lite som att jag jobbar på utan energi. Jag behöver vila. Det är bra att vara hemma hos föräldrarna, men jag har ändå mycket att göra, ju. Om några veckor är det över för denna gång.


Joel:
Vi ses imorgon!

Inga kommentarer: