torsdag 5 maj 2011

Sveriges kristna råds årsmöte

Jag har tagit en paus i uppsatsångesten för att finnas med på Sveriges kristna råds årsmöte. Det får jag göra tack vare att jag sitter med i equmenias styrelsen. Det är najs!

Sveriges kristna råd är ett råd för jättemånga kristna samfund i Sverige. Inte bara Mission och Svenska kyrkan och Pingst och de som jag tidigare varit i kontakt med, utan också romersk katolska och flera ortodoxa kyrkor och så. Jätteroligt! Från och med just nu (ja, jag bloggar under förhandlingarna, multi-tasking) är 29 medlemskyrkor med i SKR. Ni som kan räkna upp alla utan att fuska vinner en överraskning!


Jag och Jocke är väldigt unga i sammanhanget. Det ser mest ut såhär:Men vi har också hittat EFK ung och Pingst ung. Här sitter Jocke (equmenia), Elin (EFK ung) och Edvard (Pingst ung). För mig, och kanske också de andra, är inte förhandlingarna det viktigaste. Här nätverkar vi för fullt. Igår åt jag till exempel middag med Anders Wejryd, som är Svenska kyrkans ärkebiskop. Han var väldigt trevlig och rolig. Och vi fyller år på samma dag (kollade jag upp på Wikipedia).

Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Det lönar sig att sitta med i equmenias styrelse.

1 kommentar:

Karin sa...

bra Maria, nätverka på!, (sen kan jag säga att jag känner en som känner kändisar..)