tisdag 17 januari 2012

Bästa moroten på länge

Jag sitter och skriver hemtenta nu. Det är inte en tråkig tenta, men jag tycker att det aldrig är roligt att ha tenta. Lite olika.

Igår var Malin hemma hos oss och hon sa att en av de braiga sakerna med att jobba och inte plugga är att man har ork att läsa böcker. Jag har ingen ork. Men jag längtar. Jag har som nyårslöfte att jag varje vecka ska läsa något ur en bok som inte är kurslitteratur. För att hålla uppe läsandet. Jag saknar läsandet i mitt liv. Jättemycket. Just nu hoppas jag att jag får klart hemtentan och blir nöjd med den (haha, det blir jag ju aldrig, men jag kan ju hoppas) innan helgen, så att jag kan läsa lite ur min bok innan jag ska börja med nya kurser på måndag och tisdag. Det vore så oerhört härligt och jag längtar så mycket så att jag till och med tror att det kan bli så. Bästa moroten på länge.

Såhär ser min och Andreas bokhylla ut just nu (förutom att Magdalena var där och lånade en bok igår som syns på denna bilden):
Rune:
Nu fortsätter jag med hemtentan.

1 kommentar:

Rune sa...

Heja Maria! Och du kan trösta dig med att det är dubbelt så tråkigt att rätta tentor som att skriva dem.