onsdag 18 januari 2012

Gott med vänner på besök

Både i måndags och i går hade jag och Andreas gäster på middag. I måndags var Daniel, Malin och Magdalena här och igår var Carro som jag var scoutledare med i Jakan här. Andreas var ledig, så han gjorde piroger till oss. Mycket gott.

I måndags efter maten var jag tok-sötsugen (jag skyller på styrelsemötet där godisskålen tömdes gång på gång). Tyvärr hade vi ingen efterrätt hemma. Men våra fiffiga gäster sa i kör: negerbollar! Eller egentligen sa de negerbollsdeg att äta med sked. Men jag lyxade till det och rullade dem i kokos. Vi kom också på att vi inte kunde negerbollsdegsreceptet utantill längre. Konslig känsla. Men bollar blev det och de var goda. Carro som var här igår kom med en present. Praliner från Chokladfabriken. De var oerhört goda. Lakritskola, hallontryffel, kardemummatryffel och pistagemarsipan åt vi bland annat. Fint!
Jag trivs med att ha vänner på besök på vardagar. Det livar upp.

Inga kommentarer: