måndag 16 januari 2012

Här händer det grejer.

Låååång helg. equmenia-styrelsemöte hela helgen. Långa dagar. Vi har beslutat mycket. Många viktiga saker. Bland annat har vi försökt få till en bra verksamhetsplan till 2012/2013. Och så jobbade vi tokigt mycket med hur stadgarna för equmenia ska se ut om riksstämman i år bestämmer sig för att vi ska gå ihop till ett förbund istället för en federation som vi är nu. Viktiga grejer.

Jag sov på tåget hem. Sen såg jag och Andreas på På spåret som vi missade i fredags. Sen sov jag. Och när jag vaknade fanns några intressanta saker att kolla upp. Bland annat vem som är föreslagen till Gemensam framtids (alltså kyrkan som jag är med i) kyrkoledare, vilket släpptes idag. Han som blev föreslagen heter Lasse och är trevlig. Den andra saken är hemtentan som jag fick idag av Rune. Det är i kursen Svenska missionskyrkans historia och identitet. Är det en aktuell kurs nu när kyrkorna går ihop, kanske du tänker. Jaa, säger jag. Man har alltid nytta av att kunna sin historia. Därför ska jag senare i vår också gå en kurs som handlar om de andra GF-kyrkorna, baptist- och metodistkyrkan. Mycket intressant. Har jag sagt att vi har möblerat om hemma? Vi kom på att vi ser för mycket på TV, så vi flyttade in den till det lilla rummet istället för vardagsrummet/köket. Så nu har vi ett tv-rum/gästrum/arbetsrum/allmänt förrådsrum. Det är ett bra rum på kanske 8 kvadratmeter. Man kan få plats med mycket där.

Joel:
Jag var på styrelsemöte i helgen.
Jag har fått en hemtenta idag i SMKs historia och identitet.
Vi har flyttat in TVn till det lilla rummet eftersom den stal vår tid.

Inga kommentarer: