fredag 13 januari 2012

Hemmavid

Nu ska jag snart äta lunch. Jag har skrivit en fråga på litteratur-PMet nu på förmiddagen och är ganska nöjd med det. Jag har också gjort kolakakor. De flöt inte ut som de brukar, så de blev korta och höga istället för långa och platta. Jag gjorde kakor för att ugnen ändå var varm eftersom jag gjorde müsli. Jag gillar att baka, men jag har så sällan någon att äta kakorna tillsammans med, så det blir inte att jag bakar så mycket. Men i helgen ska jag på equmenia-styrelsemöte, så jag har någon att bjuda. Det är roligt. En annan sak jag gillar är grapefrukt. Det är en favorit. Det åt jag till 11-kaffet (som jag för övrigt drack snarare 10 än 11). Mycket bra!

Nu ska jag kasta in nåt i micron, packa färdigt det sista, äta lite och sedan åka in till stan för att åka till Göteborg. Kanske skulle jag lyxa till det med en take away-kaffe från det nya fairtrade-cafét på centralen innan jag sätter mig på tåget. Jag har ju faktiskt varit riktigt duktig nu på förmiddagen. Jag får se om jag hinner. Annars blir det äckel-kaffe på tåget. Men tack vare SJ Prio Grå så är det i alla fall gratis.

2 kommentarer:

Kristin sa...

Ska du hit? Hinner du träffa mig? Eller iaf möta mig någonstans? Jag har en leverans till dig!

Anonym sa...

skicka fyra kakor till storebror. hungrig