tisdag 24 januari 2012

Pastor?

Igår började jag en ny kurs på THS. Och idag ska jag börja ännu en ny. Vi kör ju alltid med parallella kurser. Nu ska jag läsa "Helgelse, helande, andedop" och "Pastoralt ledarskap". Det ska bli riktigt roligt. Dessutom har jag nu börjat min sista termin på THS. Och den 20 maj ordineras jag till pastor! Så sjukt gött.

Igår provade jag och Ida-Maria pastorsskjortor. Det var helt tokigt att se min klädd som pastor. Jag skrattade högt. Jag funderar på när det kommer kännas naturligt att ha pastorskläder på mig. För nu kändes det verkligen som utklädningskläder.

2 kommentarer:

Linda sa...

Haha, ja du verkar lite mer frågande inför rollen som pastor än ida-maria. Iallafall om man ska jämföra era bloggrubriker... Skjortan sitter säkert som en smäck!

Maria sa...

Nej Linda, inte rollen, bara kläderna!