onsdag 25 januari 2012

Kulturbloggpost coming up

Jag såg just en bra film. Jag trodde inte att den skulle vara så bra, men den var bra. Stranger than fiction heter den och är från 2006 (varför har jag inte sett den tidigare?). Den kan ni se. Det handlar om en man som börjar höra en berättarröst som berättar att han ska dö. Riktigt lurigt. Bra tipsat och utlånat av Anton.

Just nu läser jag två böcker. Den ena heter Ladies och den andra Supertanten. Helt oavsiktligt. Roligt tycker jag. Jag kan varmt rekommendera båda.

Imorgon ska jag gå i skolan och efter det har vi Teologgruppssamling. Då kommer en pastor som nu är miljöpartistiskt kommunalråd i Karlstad. Det ska bli oerhört intressant!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Är det Grynet som har skrivit?!? Den vill jag läsa i så fall.

Vi har haft flera dagar med pulkaåkning och snölek. Det har du inte skrivit något om hos er. Har ni nån pulkabacke nära?

/Lotta

Maria sa...

Japp, det är Grynet! Du får låna den!

Nej, jag har inte sett någon bra pulkabacke nära. Tråkigt, för det är snö, så det hade funkat bra att åka. Kanske ska titta runt lite efter nån bra backe.

Maja sa...

Jag älskar Supertanten!
Så mysig bok <3