onsdag 25 januari 2012

Kapitalism är inte min grej

Brödet blev gott. Jag vann Ticket to ride.

Men sen kom vi på att vi skulle spela Monopol också. Andreas hittade nämligen ett Monopol för 40 spänn på Erikshjälpens second hand i veckan. Jag har inte spelat på hur länge som helst. Mest med pappa och Joel när jag var ett barn. Och Charlotte Nilsson, som för övrigt var med på förra veckans Veckans brott!

Jag tror att det är Monopols fel att jag har haft svårt att spela spel tidigare. Jag blir inte en trevlig version av mig när jag spelar Monopol. Jag blir girig och snål. Och gläds i andras olycka. Inte en härlig känsla. Jag ska nog inte spela Monopol mer. Jag älskar att det är en ny termin. Lite lugnare med plugget. Så hinner jag med att spela spel tills dagen går över i nästa dygn. Också gillar jag att vi flyttat in TVn i mellanrummet. Så spelar jag spel och läser böcker istället för att se tv-serier som jag egentligen inte vill se.

Inga kommentarer: