fredag 20 januari 2012

Gunnar-tävling

Jag wikipediade "1000 brunnar till indien". Wikipedia svarade "menar du '1000 gunnar till indien'?" Nej, det menade jag inte.

Men:

Här kommer några kända Gunnar. Kan du deras efternamn och vad de är kända för? En ledtråd kan vara hur de är klädda. Jag utlovar ett fint pris till den som har flest rätt. (Om det blir lika så vinner den yngsta av de tävlande, eftersom risken att känna igen Gunnars ökar med ålder, vilket är lite fusk.) Tävlingen avslutas 09.00 måndagen den 23e januari 2012.

1.2.3.4.5.6.

(Med reservation för fel. Jag kan inte så många Gunnar, så jag googlade och det blir inte alltid rätt. Men jag tror att det är rätt.)
Maila svaren till mig på airam_namdeh@yahoo.se (så att inte någon annan kan se och fuska). Glöm inte att skriva ditt namn och födelsedata.

3 kommentarer:

Maria Gilljam sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Linda sa...

Hm. Jag känner inte så många Gunnar...

Mari-Anne Stignäs sa...

Jag är lite nyfiken på de rätta svaren. Det var två som jag inte kunde. Mari-Anne