söndag 20 mars 2011

Blandad dag. Trevlig dag.

Okej, nu undrar ni, vad gjorde Maria igår när hon var så obefogat stressad för att hon inte hade nåt att göra? Jo, det kan jag tala om. Jag och Andreas var inne i stan och lyssnade på Göran Greider när han talade om sin nya Palme-bok. Det var roligt. Göran, som vi kallar honom, sa att allianspartierna har varit som sverigedemokraterna är idag. Och så sa han nån jätterolig grej om Maud som jag har glömt. Men jag skrattade mycket.
Sen gick vi på en promenad.

På kvällen var vi fiiiiiin-kulturella och var på konsert med Anne Sofie von Otter på Berwaldhallen. Det var tokfinkulturellt. Jag hade mina trasigaste skor på mig. Bäst var det andra extranummret som var en Sound of Music-låt.

När jag gick därifrån och nynnade på din tog en fiiiin kulturtant tag i mig och sa "visst var det den äldsta dottern som sjöng?". "Nej, det var Maria och von Trapp som sjöng duett", sa jag. Och så la jag till "jag har faktiskt spelat i Sound of Music, men jag var Gretel". "Ja, jag tyckte att jag kände igen dig!" sa tanten, hahahaha!!!!

Discokula från Berwaldhallen. Roligt!Joel:
Igår lyssnade jag på Göran Greider...
...gick en promenad...
...och var fiiiinkulturell...
...och blev igenkänd för min insats i Sound of Music.

3 kommentarer:

Mamma sa...

...och pappa och jag kan hälsa från regissören till den uppsättning av Sound of music som du var med i. Vi träffade henne igår, i kön till Hälsö fisk. Hon förhörde sig hur det gått med den fortsatta karriären - och vi berättade! Sen köpte vi fisk till middag. För vår del blev det vittling den här gången. (Regissören köpte hälleflundra.)

Maria sa...

Å, roligt att ni träffade Marie. Och att ni åt fisk. Gott.

Anonym sa...

Så underbart det är att vara bekant med någon, som varit med i Sound of Music.
Autograf önskas nästa gång vi ses!
Kram LB mamma