fredag 11 mars 2011

Gör det rätta, sa jag.

Idag har jag predikat på skolan. Det är alltid nervöst. Jag predikade utifrån Mika 6:6-8 (läs det, det är bra) och det gick bra, tycker jag. Jag fick mycket respons från åhörarna (kritiska teologistudenter) efteråt, vilket var väldigt bra eftersom jag tänker predika utifrån denna predikan nästa vecka då jag ska till Katrineholm och samla in pengar till diakon- och pastorsutbildningarna. Men då ska jag fylla predikan med bibelhänvisningar och aktuella händelser. Det hann jag inte med idag i kapellet, eftersom andakten bara är tjugo minuter lång. Dessutom ska jag öva in predikan mycket mycket bättre så att jag inte behöver titta i mina papper och le ursäktande som jag brukar göra när jag egentligen vill vara skarp och tydlig. Varför gör jag det? Jag menar ju vad jag säger, varför ursäktar jag mig då? Jag vill ju vara tydlig!!! Irriterande!

Om några minuter ska jag åka till Skarpnäck för att ha equmeniamöte. Innan dess ska jag lämna tillbaks en tröja som jag köpte i tisdags. Jag har inte råd med den, och den kliar lite. Men den var fin... I tisdags åt jag även middag med Angelica på Blå porten. Såhär såg det ut när vi gick därifrån:

Joel:
Jag predikade idag och det gick bra.
I helgen ska jag ha equmeniamöte.
Jag ska lämna tillbaks en tröja som är dyr och kliig.

Nykomlingar:
På förekommen anledning vill jag hälsa er välkomna till min blogg och berätta att "Joel" (se ovan) är min storebror som inte orkar läsa hela blogginlägget.

Inga kommentarer: