tisdag 22 mars 2011

Lagom lyxig

Igår gjorde jag müsli till Andreas. Jag brukar göra müsli, för köpe-müslin är inte god. När man har gått igenom alla müslis i affären och ingen smakar speciellt roligt, så tröttnar man. Ja, jag gjorde det i alla fall. Så nu gör jag min egen. Och Andreas egna. Jag går efter ett recept från kokboken Kärlek, oliver och timjan som heter Lagom lyxig müsli. Den är jättegod. Antagligen för att det är socker i. Men inte jättemycket, bara en deciliter mot fem deciliter havregryn och fem deciliter rågflingor, en deciliter kokos, två deciliter solrosfrön och lite olja och vatten som man geggar in i müslin innan man rostar det i ugnen. Och sen två deciliter russin. Typ så... Jo, att jag och Andreas har olika müsli är för att jag vill ha mandel i min och Andreas vill ha valnöt i sin. Och eftersom jag tycker att det är så fint med flera burkar så gör jag gärna två sorter. Och så vill jag göra Andreas glad. Och mig.
Joel:
Jag äter lagom lyxig müsli varje morgon.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för att du tar hand om honom så bra!
Kram LBmamma

Maria sa...

Haha, ja, det gör jag så gärna. Han tar hand om mig väldigt bra också. Kram

Anonym sa...

Här luktar gott i hela huset av lagom lyxig müsli, den är underbar. Kanske skulle testa med valnöt en gång. Kram AnnSofie

Anna B sa...

Ser jättegott ut!! Och jättefina burkar med söta lappar på! Gulligt!