onsdag 30 mars 2011

Det är nåt speciellt med scouter.

Ikväll ska jag till scouterna. Jag har inte varit där på lääänge på grund av massa uppsatsgrejer och teologgruppsgrejer och sånt. Men idag får jag alltså träffa mina fina scouter. Idag ska vi dessutom ut i skog och mark, det var för länge sedan jag var ute och smutsade ner mig. Men det är kallt ute på kvällarna, så jag får ta på mig underställ och mössa och sånt...

Här är några från 2006 års Kämpalek FestiVAL som jag åkte på med tonårspatrullen Vildsvinen från Surte. Det var tokkul! Här är Björn, Malin, Kalle och Ellan. Notera att vi har på de gröna skjortorna. Det var alltså väldigt länge sedan.

Innan jag får åka iväg så ska jag plugga och städa. Det finns många anledningar att längta till kvällen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad är det för färg på skjortorna nu för tiden? / Johanna Lööw

Maria sa...

Bra fråga. Nu är de petroliumblå. Jag tycker fina.
Jag vill bara säga också att jag inte fick vara ute med scouterna idag. Tråkigt. Men jag skrattade väldigt väldigt mycket ändå. Mina scouter är väldigt fina!!