torsdag 31 mars 2011

De fyra pastorskandidaterna och Gunnel

Ikväll har jag haft en jättetrevlig kväll med fyra fantastiska kvinnor som jag för sällan umgås med. Det var Johanna, Elina, AnnaCarin och Gunnel. De tre första är pastorskandidater. Gunnel är evangelist i missionskyrkan och jobbar med kallelsefrågor, så hon var här i tjänsten. Vi pratade om hur man vårdar sin relation med Gud. Och mycket annat. Det var en så kallad tjej-TG som AnnaCarin drog ihop. Alla tjejer som är pastorskandidater var inbjudna, men några var på VFU och några var på någon utbildning, någon hade migrän, någon bodde i Mullsjö och så vidare. Så det blev bara vi fyra och Gunnel. Men det var lika bra det, tyckte jag. Hur mysigt som helst. Och jag fick bjuda på mat (enklaste varianten av linssoppa och världens enklaste bröd. Det var uppskattat) och visa upp min bokhylla.


Dethär är beviset på min lyckade kväll:Det var till och med mysigt att diska när de hade gått hem. Jag tycker så mycket om de där tjejerna! Jag satt där och tänkte att å, va glada församlingarna som får ha dem till pastorer kommer vara!
Felix: Jag hade besök. Sen diskade jag.

4 kommentarer:

Felix sa...

ja felix! :D

Linus sa...

Mmm, jag har typ aldrig ätit av din linssoppa, känns som om det är dags snart...

Maria sa...

Märkligt, jag gör ju alltid linssoppa... Jag är inte en sa skillad kock som du som lagar fin-mat när du får gäster....

Maria sa...

Och Felix: haha