fredag 1 april 2011

Gött me kött!

För fyra veckor sedan var jag och Andreas i Göteborgsområdet. Det var fint! Jag hade tänkt ta massa bilder då, men det gjorde jag inte. Men jag tog några kort när vi var hos Mårten och åt finfint kött. Hur gott som helst!Detta är Mårten. Han kan laga mat.Detta är Andreas som är supernöjd för han spelar ett jättenördigt spel. Jag kommer inte ihåg vad det hette, men Mårten och Andreas tyckte att det var hur roligt som helst. De fnissade mycket. Jag fattade ingenting. Sen kom Andreas på att om man inte hade suttit i källare och målat små figurer med färg som man blev hög på hela uppväxten så fattade man nog inte hur roligt spelet var. Nej. Men det var söta figurer på korten...

5 kommentarer:

Myrsloken sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Malin sa...

Muchkin heter det tror jag (läs Erik).

Maria sa...

Hahaha, ja, det heter det. Tack Malin (läs Erik). Tycker han att det är roligt? Tycker du?

Malin sa...

Jag har aldrig spelat det så jag vet inte.

Många av de där lite mer obskyra spelen är väldigt roliga om de som är supernördar bara låter nivån passa alla.

Framförallt bör de inte bli för upprörda när man drar dåliga ordvitsar, eller ifrågasätter logiken i reglerna. Det är lite av en skyddsmekanism för oss som inte har målat små gubbar i en källare hela vår uppväxt, men ändå vill veta vad det handlar om.

Maria sa...

Du har så rätt.