lördag 16 april 2011

Ingen bra Hermione.

Jag ska gå snart. Hem. Eller först ska jag gå till affären och köpa sallad. Jag och Andreas ska på middag ikväll och värdinnan sa att vi skulle ha med sallad. Så då får vi väl köpa sallad då...


Jag har suttit i biblioteket idag. Från kvart över elva till nu. Förutom en och en halv timme lunch med AnnaCarin. Vi satt ute i solen. Det var så gött. Blåste lite kallt, men det var sol och vår och gött.


Det är inte så roligt att sitta inne i biblioteket och skriva när det är så soligt. Och på fotbollsplanen utanför så var det fotbollscup. Barnen hade det bra. På min tid var det alltid regn när det var cup. Men här var det sol och vår och gött.


När jag gick till skolan så tänkte jag att om jag låtsas att jag är i Hogwarts bibliotek och att jag är Hermione så kanske det går lättare att plugga. Gå in i rollen, liksom. Det gick tyvärr inte så bra. Jag är ingen bra Hermione. Jag är mer Ron.
Nu slutar jag försöka och så går jag hem istället...

Inga kommentarer: