måndag 4 april 2011

Vissna blommor är också blommor.

Igårkväll sa jag till Andreas "jag tänker att nästa vecka blir dendär veckan då jag får saker gjort". Och jag förberedde mig på att så kommer det bli. Gick och la mig i tid och så.

Nu såhär elva och en halv timme in i veckan så känns det som att det kanske inte blir så. I alla fall inte på måndagen. Jag funderar på om jag kan bortförklara min lathet med att jag faktiskt predikade igår och tar lite ledig måndag, som ju pastorer har. Men jag tror nog tyvärr inte på det. Jag är mest bara slö.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej du lilla kära!
Inte är du lat - som du pluggar, jobbar och står i!
"Allt har sin tid, och vart företag under himmelen har sin stund..." Jobba har sin stund och vila SKA HA sin stund.
Såg just att "Kasta undan stenar har sin tid, och samla ihop stenar har sin tid." Finns det en teologisk förklaring till varför man ska kasta först och samla sedan?? Själv har jag bara kommit till samlandet av stenar Kram LBmamma

Maria sa...

Haha, jag har också tänkt på det. Jag får fråga någon...

Lennart sa...

Maria,
Bara överskriften på ditt inlägg berörde mig starkt. Jag tror ju inte riktigt att du skrev det till mig (det är faktiskt sant), men just de orden behövde jag få höra just nu, precis där jag befinner mig.

Du är en pärla!
Ditt jobb för idag är gjort, så nu kan du ta igen dig!

Maria sa...

Lennart: Tack! Jag skrev det visserligen till mig själv, men jag är glad att du ockås fick nytta av det. Kram på dig!

Linus sa...

Jag tycker du med all rätt du borde haft din pastorsmåndag, med både predikan och predikogranskning i bagagen var du ju mer än värd det.